woensdag 24 oktober 2018

kraan

Een tijdje gelden kop al eens van blok afgetrokken om injectoren te laten testen. testrapport laat blijken dat ze alle 4 vervangen dienen te worden of reviseren. Maar als ik dit aan een deftige prijs wil laten doen dan kan ik machine 2 weken niet gebruiken.


Nu gisteren 2de probleem proberen te lokaliseren van koelwaterverlies. vermits olie geen mayonaise was en er geen lekken zichtbaar waren, was de EGR koeler de hoofdverdachte. hoewel er niet direct lekkages zichtbaar waren aan de buitenzijde van de koeler. toch besloten om deze te verwijderen en eens half verwijderd werd probleem zichtbaar. Koelwaterleiding liet al restanten zien van verlies koelwater. De afgescheurde fitting bevond zich net boven de "exhaust manifold" en verklaard dus waarom er geen lekken zichtbaar waren. Het lekkende water verdampte rechtstreeks door de warmte.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...