vrijdag 11 mei 2018

Tesla

Zoals eerder al vermeld zou een Tesla powerwall (€7060 voor 14KWh) een alternatief kunnen zijn voor de zoutwaterbatterij. specs powerwall:
-5KW continu
-7KW piek gedurende 10s

voor de zoutwaterbatterij (€14000 voor 12KWh) is dit
-3KW oftewel 13A nominaal

prijzen excl BTW en plaatsing

Je ziet het, de powerwall is de helft goedkoper, maar niet ecologisch verantwoord.

Nu wil ik meer info bekomen, maar het lijkt een ramp om in contact te komen met Tesla. of meer technische info te bekomen. De website is maar beperkt kwa info.

Ik ben na mijn werk bij een Tesla dealer geweest in Eindhoven. Maar die konden mij niet verder helpen. Enkel dat Tesla auto en energy, 2 verschillende bedrijven zijn die niets met elkaar te maken hebben. Beste advies dat ze me konden geven is de hoofdzetel (in Amsterdam) bellen.

Vorig weekend naar ACCE (Antwerp Classic Car Event) geweest, stond een Tesla stand met een powerwall tegen de muur. Dus eens gaan informeren, bijna zelfde verhaal. Een van de eerste vragen die ik kreeg of ik al een aanbetaling gedaan had. Ik zou eerst willen weten of die prul wel werkt voor mij, eer ik er eentje bestel. Oh dus u wenste meer info, dan gaan we u toevoegen aan het Tesla systeem zodoende gecontacteerd word. Nuja een week verder maar nog niks gehoord... Ik zou wel willen blijven wachten of ik er uberhoud iets van ga horen.

voorlopige onduidelijkheden:
-meerdere powerwalls koppelen, geeft meer piekstroom?
-mogelijkheid om off-grid te gaan, volgens website zou dit moeten kunnen vanaf Q2 2018 (kwestie van software lijkt me)
-hoe werkt dit samen met een PV installatie en vooral de omvormer. hoe weet de powerwall dat deze stroom krijgt om te laden en niet voor te leveren (51Hz verhaal, of ...?), werken dan alle omvormers?
-PV panelen rechtstreeks te koppelen (DC), minder verlies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...