maandag 13 januari 2020

aquastaat, isolatie! batterijen

Na wat heen en weer gemail met degene die me de pelletkachel verkocht heeft, heb ik uiteindelijk toch de acceskey gekregen voor in de "geheime menu's" te raken. Zodoende kon ik de externe thermostaat activeren. ook weer stom dat dit zo moet, maarja. eindelijk werkt dat ding zelfstandig nu.


7 januari zijn ze mijn muren (eindelijk) komen volblazen, paljas was pas om kwart voor een bij mij. Moest al terugdenken aan menne kelderman. die kwam ook meestal rond 10-11h. tegoei 2h werk en die charels waren terug weg, dan zeggen ze ne dag werk...
Voelde mee een heel pak aangenamer binnen. of het zit tussen de oren.


Het leek wel alsof het gesneeuwd had buiten, tis enkel grijze sneeuw. binnen was het helaas nog grijzer. daarmee dat ik het dus paljassen en charels noem. kwam binnen en kzeg wtf is hier gebeurt. ja foutje, kzeg wablief. slang was eruit gekomen tijdens inblazen.

terwijl hun aan het inblazen waren, vulde ik hun machien met de papiercellulose. elke minuut ongeveer een pakske erin. gelukkig hadden hun ne hoge remork en een hoge camionette waar de celulose in zat.



meer tijd bezig geweest met heel de nest op te kuisen dan hun met inblazen.
al men keukenkasten kan ik nog is uitkuisen, spul zit overal....

afgelopen weekend al mijn batterijen erin gehangen, nu die busbars nog vinden...

Voor de verdere rest niet zo heel veel gedaan, dampkap is nog dikke ellende.

morgen bed gaan halen, ni gevraagd als ik smorgens remork daar ni mag achterlaten (is op weg naar het werk). dat scheelt weer extra rijden voor mij en hun hoeven dan niet langer te blijven voor mij.

Vandaag 900Kg pellets gaan halen en allemaal in kelder getast. hennig volume. zo groot als buffervat of zelfs meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...