zondag 19 januari 2020

bed, pellets, dak, backup power

maandag  1 pallet pellets gaan halen, brokskes pellet waren bijna op. alles naar de kelder verhuist.

900Kg de kelder in gedragen
Dinsdag bed gaan afhalen, 's morgens remork gedumpt bij hun en na het werk langs daar gereden. remork aangekoppeld en bed ingeladen.

Nog in elkaar gezet, maar dat ging niet als verwacht. se koekenbakkers, bovenkant kopeinde is zo krom als wat. ergste geval scheelt dat een 0.5cm...


bij overbuurman op paneelzaag gaan leggen en recht gezaagd...

nu ist zo strak als wat, zoals het hoort.


Gasveren besteld voor trapluik, was beu om toch wel redelijk gewicht telkens te tillen.


Eerste positie was niet zo'n succes, veren zijn best sterk en vervormde de houten afkasting als het deksel gesloten was. dus veranderd naar de bovenste positie. zit nu vast op keldermuur en deksel.

Zondag back up power gaan halen. bedrijf in Lommel, je kon altijd afhalen door de week, alleen stoppen ze daarmee en enkel nog eerste 3 zondagen af te halen van dit jaar. daarna moet je verzendkosten betalen en enkel dus levering. wat zou neerkomen op €60 voor mijn speelgoed.


nuja dak was toch bevroren smorgens, dus kon toch niet echt beginnnenaan dak, dus kwam semi goed uit dat ik vooraf nog iets anders kon doen.


gisteren had ik 's avonds na het werk nog gauw meeste regenwater van dak gehaald. om 's morgens direct te kunnen beginnen, enkel nachtvorst dacht daar anders over.


overal in de hoeken, stukken gezet van 45° en dan EPDM verder gelijmd en over dakrand verlijmd. tengellaten die de dampopen platen tegen skelet houden losgedaan en EPDM achter gestoken en terug vastgezet.



gisteren dampkap gaan halen in Berchem. kan ik eiland eens verder afmaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...