zondag 13 september 2020

gyproc, rookmelder, voorbereiding welfsels

vorige week geen update gedaan, heb toen enkel gyproc glad geschuurd. heel veel last gehad van Reuma gehad. Sinds vorige week woensdag was het game over voor mij, sinds dinsdag is het terug wat beter. gedurende 1 week echt veel last gehad, normaal is het niet zo intens, of toch zeker niet zo lang.

kelder leeggepompd zodoende die goed kon opdrogen voor welfsels.

alle gyproc rondom ramen en stukske naast bed paar keer afgesmeerd en geschuurd.

komende donderdag komen ze welfsels leggen. dikke kraan van 120 ton voor de welfsels van 5 ton 25m verder te leggen. in totaal 60 ton aan welfsels op kelder. 

voor die kraan te kunnen zetten, moet een deel van het straat afgezet worden. dus daar heb ik een maand geleden een aanvraag voor gedaan, vorige week belde me ereen voor nog wat vragen te stellen. ik zeg ma da's volgende week he. ja de tijd kort op, ik zeg ze ma zeker. ma da komt wel goed zei ze. ik zen benieuwd.

bouten en moeren voor kermisattractie ineen te zetten, met het idee dat dit donderdag ook op zijn plek kan gezet worden. van de week kameraad gevraagd wanneer ze van plan waren om te leveren. is nog niet klaar krijgde dan als antwoord, sterker nog ze zijn ni eens begonnen. ik viel van mijne stoel af. 

paar rookmelders gekocht die ik op 230V kan aansluiten en bedraad kan koppelen, maar ik had een rode svv voorzien naar kelder, die moest dus vervangen worden door 4 draden van 1,5mm², ging vlotter als verwacht alleen. paar keer naar boven gegaan om draad verder af te rollen van de dozen. dan maar zeggen dat je geen draad kan trekken door flexibele buis. tuurlijk wel

kelder:
boven:

(houten balken zijn wat tot leven gekomen en een spleet gevormd, heb van die spleet maar gebruik gemaakt om daar mijn kabel tussen te steken)

rookmelder in de kelder boven mijn batterijen, hopen dat die nooit terecht moet afgaan.

vandaag begonnen met ramen en lavabo en WC af te tapen. die stukken gyproc in de primer gezet en wasbak en WC afgekit met silicone. direct erna tape verwijderd, ziet er nog best strak uit.


gyproc moet ik nog is verven op een later moment.

als het goed is komen ze morgen draaitrap leveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...