zondag 30 augustus 2020

legger kleerkast, lineaire actuator, rookmelder besteld

maandag die gasveren omgedraaid van deksel trapgat, kameraad zal trots zijn op mij. heeft dat al van begin gezegd, ma goesting onbreekte. hopelijk zo een lange levensduur. gatje bijgeboord en extra schroef ingedraaid, komt toch wel wat kracht op te staan

paar keren bij overbuurman (schrijnwerker) in zijn werkhuis een bezoekske gebracht, werd eens hoog tijd om die kleerkast eens verder af te maken.

strip van 3mm dik gezaagd voor gyporc

plaat helpen zagen, een profielke gefreesd en ertegen gelijmd. dan gespoten met verfbus.

dag erop als het droog was mee na huis passen. hmm past ni, heeft plaat ni recht gezaagd.

dag erop terug plaat past ni, die is ni recht, ja had ik toch gezegd krijgde dan als antwoord. wa ne kerel, ik heb dat niet gehoord ze. hup paneelzaag op en stuk eraf en deze wel keer recht. nog effe liggen buurten achteraf. dan die legger er maar injongen.


vrijdag lineaire actuactoren binnengekomen voor kermis attractie. ge zou ni zeggen dat er voor €950 (voor de 5) aan materiaal ligt.



gisteren avond nog 2 keer broodgebakken, kan ik weer effe vut. was ne late. redelijk vroeg wakker (te vroeg na mijn goesting). mja al effe dat ik weer vrij slecht slaap. ziet er weer niet goed uit voor de toekomst. hopelijk niet zelfde als paar jaar geleden.

Vandaag begonnen met wasmachine op te zetten en stukske gyproc te zetten naast bed, daar had ik die strip van 3mm dik voor nodig. Mee die gaatjes van schroeven dichtgesmeerd met finisher en ook die ander van gyproc omkasting van de ramen mee gedaan.

dan kot gekuist en auto achteraf gewassen, zal wel dik jaar geleden zijn, dat ik die nog is deftig gewassen heb. Moet die minstens nog is 5 keer wassen eer hem echt proper is. zund, voor den bouw werd die minstens om de 2 weken gewassen.

na de middag nog eens gezocht achter ne rookmelder (SM-F-1EU), 3 stuks gevonden met 8 euro korting per stuk, scheelt toch weer. 230V gevoed, backup li ion batterij die het 10 jaar uit houd (verplicht in BE), en kunnen bedraad gekoppeld worden, dus als er eentje rook of hitte detecteert, dan gaan ze allemaal af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...