zondag 9 augustus 2020

pellet, omvormer en barst in beton kelder muur, kermisattractie

Ik was na mijn werk toen naar de pelletman gereden, kerel was er niet. nog gebeld via degene die daar ter plekke was, de rest via mail. Na wat heen en weer gemail en uiteindelijk een filmpje gemaakt van de brommende motor en doorgestuurd.

aanloopcondensator nog nagemeten die zondag, was nog goed 0,99µF en zou 1 moeten zijn. 

dus sinds 2 weken puur elektrische 800l water warm houden. op zich wel een mooie test, want vanuit pellet bleek dat er per dag om en nabij 30KW voor nodig was. dat vermogen heb ik niet beschikbaar via mijn batterijen. nuja batterijen hebben daar weinig mee te maken, eerder zonnepanelen. mede ook omdat de hoek verre van ideaal is nu.

geloof niet dat ik de temperatuur bereik die de pellet kan bereiken. maar toch voldoende om warm water te hebben voor dagdagelijks gebruik. ik heb nog niet met koud water moeten douchen.

ander dingetje dat ik al veel eerder had moeten doen, vorige week de N en PE aan elkaar hangen. nu maar even quick and dirty. hoop dat ik heel de riedel met een maand kan verhuizen naar grote kelder.

moet nog eens denken hoe ik dit in huis goed zichtbaar kan maken in huis op de definitieve plek.

ook nog iets dat me opgevallen was, dat op het stuk waar het tweede gedeelte van de beton een barst zit van buiten naar binnen en van boven tot onder. eens verhaal moeten halen als dit normaal is. dit is ook aan de andere kant het geval, identiek. er zit nu wel een rubber flap dus water zal niet zomaar binnen kunnen, maar toch.

deze morgen vroeg wat vuil geplukt op het scheiden. reed van de week langs en leek wel een oerwoud. 

laatste week wat effort moeten steken voor mijn kermisattractie, had dit al graag rond gehad. maarja kameraad wil het graag goed hebben en dat kost tijd. 

sneakpreview, overspanning van dik 11m waar dan 30m³ panelen opkomen. wat issues gehad met de overspanning en om het niet te dik en lomp te maken, dan die lineaire actuatoren. maar bedrijf in Slovenië lijkt een oplossing te bieden. maar nog 1000 euro voor 5 actuatoren.

stuk waar de panelen op moeten komen staat er wel niet op.

heel die kermisattractie zal toch gauw 10000 euro kosten voor laten te maken.

Hoop dat dit toch zeker begin volgende week in productie kan want zijn we nog een maand verder eer het hier is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...