zondag 16 augustus 2020

exhaustfan pellet vervangen,, "witte steentjes", geen ecobouwers

maandag maar buis in verluchtingsgat gestoken, kan ik 's nachts koele lucht van buiten naar binnen halen, want ramen openzetten heeft niet echt het gewenste effect

 maandag nieuwe exhaustfan gaan halen, die was binnengekomen. woensdag de moed bijeengeraapt om ding te vervangen. wat avontuur, klote ding om eruit te halen. zijn veel druppelke zweet bijgekomen of lag dat aan het feit dat het pokkewarm was.

gatje voor tamperatuursensor, moest ik zelf nog opboren en draad in tappen.

dan fan terug geïnstalleerd maar wou die buis er niet overhuiven, oude fan bekeken, hmm die mist precies een stuk.

 

yep dat stuk zat er nog in, gvd heel de schouw buiten kunnen af halen om die buis eruit te halen en uiteindelijk die mof eruit te trekken

warm water was euhm

koud water was mooi helder

blijkbaar als water niet warm genoeg is gaan er beestjes in leven die water doen verkleuren. enja elektrisch krijg het niet volledig warm gestookt.

maar exhaustfan bromt nog wat, scoop nog eens opgehangen, geel is netspanning, blauw is spanning fan. fase wordt mooi aangesneden. ofja toch in de positieve helft, wat er allemaal misgaat in de negatieve helft. ik snap het niet helemaal en vin het tricky om er beetje deftig aan te kunnen meten. ruimte is wat beperkt en comfortabel allerminst en dan die hoge luchtvochtigheid maakt het voor mij minder interessant.


remork cadeautje gegeven, neuswiel klemde niet altijd geweldig. als je remork op neuswiel zetten duwde ie die pikkel omhoog ipv de remork. dit type kan wat meer hebben en zit je niet met zo'n ellendige klem.

volgende week ook mee naar de keuring, benieuwd wat ze daar weer te zeggen hebben.

deze morgen stuk gyproc gesneden, moet alleen opvulstukske zien te zorgen van 3-4mm, zal is bij schrijnwerker vragen. zal nog wel iets hebben liggen. wel stukske van die groene gyporc, maar dan had ik minimale afval, anders moest nieuw plaat stuk afsnijden.

dan die witte steentje, ik had vorige week onkruid uitgedaan. had al wel gezien dat er van die "witte steentjes" lagen. maar verder geen aandacht aan geschonken. ik dacht het zal wel.

ik had tekening van trap gehad, ma zag een paar rare dingen. dus dacht ga bij mijne overbuurman vragen, die werkt er tenslotte. en via mail lastig te vragen.

vraagt hem op laatste van hebde nog gene kauwgom gevonden. ik zeg nee, verder niet bij nagedacht en frank ni direct gevallen. ma hoezo? als uwe buurman thuiskomt dan tuft hem zijne kauwgom over het hekwerk. euh wat, ik zeg da meende ni... ja en zen madam ook ze en als hem wat onkruid uittrekt, dan kijkt hem is links/ rechts en smijt hij het er ook over. allee toffe kerel

We zitten in een periode dat we met een virus te maken hebben dat overdraagbaar is via speeksel en dan doen ze zoiets. mensen kunnen toch echt gatachterlijk zijn.

Ik gebruik het woord ni veel, ma dit is ronduit degoutant. bah. Zal er nog wel is een woordje mee gaan babbelen op zijne tijd. zal er ni vrolijk van worden. los van die corona, da doede toch ni. ik zen ook allesbahlve heilig, ma het is toch niet teveel moeite om uwe kauwgom in de vuilbak te doen lijkt mij. zoiets zou ik nooit doen, ik heb begot een polen (op de grens met Slowakije en Oekraïne, tarnica) een bananenschil 7,5km in mijn handen gehouden omdat ik geen zakske had om het in mijn kabas te doen en er geen vuilbak was.

Dan ecobouwers, vorig jaar had ik meegedaan en vond het wel leuk. maar met heel dat corona gedoe was ik er niet happig om om mee te doen. Ik kan onmogelijk afstand houden in mijn kot. En met mondkapjes, als je ziet dat 75% (en meer in mijn ogen) die dingen verkeerd aan doet. dan haalt dat ook gene ene k*t uit. Dus ik ben blij dat ze zelf het initiatief genomen hebben om het dit jaar af te gelasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...