vrijdag 1 januari 2021

2020

Ik had iets in mijn kop zitten van wat een kut jaar. maar dat zou niet geheel terecht zijn.

corona heeft mijn planning toch wel wat in de war gestuurd. buizen van besproeiing, gevelbekleding poolhouse. Maar planning van de kelder is dan wel gebleven. maar leverancier van welfsels blijft het muisstil, andere leverancier moeten zoeken. dus planning redelijk uitgelopen met paar maanden. Dan laat kelderaannemer u stikken met druklaag en heel de bekisting wat resulteert in overal roest op mijn muren.

planning was eind september kelder dicht. omdat daarna toch meestal slechter weer is en de dagen korten op. wat niet fijn werkt.

de uitgegraven grond van mijn kelder lag bij iemand anders gestockeerd. en ook eind september afgesproken van dan zal de grond weg zijn. dus daar kreeg ik ook ne mail van. (was haar telefoonr kwijtgespeeld, nuja had mail naar mezelf gestuurd met haar nummer, maar was dat vergeten.)

nuja deel van de grond ligt er nog, want ik moet blijkbaar certificaten hebben van die grond voor die mogen te vervoeren. weet ik ook pas sinds een maand. nuja communicatie met grondwerker is heel stroef. ging komen kijken voor kelder aan te vullen en grond af te voeren. ik hoorde er niks van dus telkens achterna bellen, na 3 keer te bellen bleek hem dan toch geweest te zijn. maar was de conclusie dat kunnen wij niet. ja lap kon ik nog ne andere zoeken, grondwerker die bij kameraad zijne bouw grondwerk gedaan heeft gebeld. pakte ni af, ma belde me 's avonds terug. 5 minuten later stond hem op mijn gelijk, moest net lukken dat hem op weg naar huis was en in de buurt was, nuja zijn machines staan kilometer van mijne bouw. op 5 december kelder aangevuld. 4 december mijne dino verzet op dieplader om de zand daar te laden. en kon hij met zijn banden kraan deel van de zand uiteen doen. nog minibuldozer gaan bijhalen voor zand uiteen te doen achteraan.
Toch al een deel zand weg van die grond, nu nog van die zwarte grond zien af te raken, in afwachting van certificaten. maar daar zit nog steenpuin onder. mogelijk dat ik nog moet gaan zeven om van die grond af te raken.

gezondheid moet ook goed blijven om goed te kunnen functioneren. 9 oktober heb ik er 1 uur over gedaan om uit mijne nest te raken. ik draaide telkens weg, goedkoop zat. als dat van zattigheid was geweest, zo zat was ik nog nooit geweest.

Vermits ik vind dat ik slecht slaap en een slaaponderzoek in het verleden geen uitkomst bood, 13 oktober onder MRI scanner gekropen. na overleg met huisdokter, kreeg ik allemaal termen naar mijn kop geslingerd waar ik nog nooit van gehoord had (en hij ook niet). zag er allemaal niet te best uit. te hoge druk op de hersenen, wittestofletsel en weet ik veel wat nog allemaal. afspraak met neuroloog gemaakt. bleek het allemaal mogelijk nog wel mee te vallen. maar 2de MRI moet volgen om te kijken of het verder evolueert of als het mogelijk aangeboren is (wat nu de gedachtegang is). 5 januari mag ik nog eens naar de slechte techno van die MRI gaan luisteren. misschien is die beter geworden, maar dat geloof ik niet.

die duizeligheid is sinds 30 november beginnen wegebben door oefeningen te doen met fysio, blijkbaar waren mijn kristallen losgeslagen. voor de rest zag het er nog niet slecht uit.

maw 2020 wat een KUT-jaar

ps. Ik heb de laatste 2 weken wat liggen tijdreizen, dus heb wat achterstaande blogposts gemaakt met een datum in het verleden, om het verhaaltje te doen kloppen.

2021 zal HSB van het huis rechtzetten en hopelijk tuin wat aan te leggen. gras en tuinpadjes. dat ik van die modder af zen, zou een schoon ding zijn.

poolhouse zal eentje worden zonder pool denk ik. ozze voi doet te dwijs, vind het stinkkot en weigert er iets aan te doen. zal toch hulp nodig hebben voor betonnen dek te gieten.en laten doen is me veel te duur. zal wel zien wat het word.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...