zondag 15 oktober 2023

goten terras en gazon neffe het huis

Gazon neffe het huis mocht nu wel eens gedaan worden, tis allemal een beetje uitgelopen kwa planning. Ne kuub compost, onderfrezen


Klaar, nog nivelleren en gras er op.
Aan het terras van het huis moesten nog goten komen voor afwatering in de toekomst, zodoende padje naar achteren ook kan verder gelegd worden. En naast het terras de afboording voor met het grasmachine op te kunnen rijden.


De bloembakken zijn uitgebreid op aanraden van mijn ex, ik had zelf ook zoiets van dat is wel beter zo, maar dan met een andere reden.

Aan de raamkant ook een goot, deze zal bedekt worden met kleine steentjes. Zoals ik ook vanachter heb gedaan. Terras zelf zal voor volgend jaar zijn wrs, samen met de chape binnen.

Als er naast het huis gras komt, moet deze ook water krijgen. Dus sproeikopjes plaatsen. Afzagen van lengte, bramen afschuren, water op zetten om braampjes eruit te spoelen, ontvetten, en dubbel inlijmen en volgende


Eindresultaat (de zon stond goed :p), Klinkers zou ik nog eens met chloor of wat verdunde zoutzuur moeten overgaan. ontijzerinstallatie...

De garagepoort blijft problemen geven met dichtgaan, ik heb er enkele meters M16 ingelegd achter de boord, toch weer een paar kilo bij, stuk of 5 keer geprobeerd en ging telkens goed nu, tijd zal het leren.

Ook sensors gehangen in de kelder voor het licht aan te doen, Ik had prijs gevraagd bij elentrieker waar ik indertijd vakantiewerk deed, luxomat simpel spel, maar dat is dan 62 euro ofzo. keer 8, beetje duur.  Goeiekopere meuk tegen gehangen van 13 euro ofzo, zullen zien hoe lang die het uithouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...