zondag 21 augustus 2022

dakisolatie en lampen, heel veel lampen

Voor een toekomstig trapgat te maken, is er een opening voorzien. hier zijn geen I joists voorzien, of ik in ieder geval niet geplaatst. dus even in het midden een korte (afval) I joists geplaatst.

het stuk boven de inrit van het bestaande gedeelte moest ik zelf nog dakranden plaatsen. hiervoor had ik hout op maat laten zagen, deze heb ik vorige week dinsdag en woensdag reeds in elkaar geschroefd in de kelder en dan met remork omhoog gereden en dan met de kraan opgepakt en op het dak gelegd en beginnen plaatsen. donderdag heb ik dan de dampopen platen gemonteerd als ik terug was van de keuring met mijne remork.

vrijdag had ik nog een afspraak voor mijn ramen om alles te overlopen, dus 's avonds enkel de dakisolatie nog op het dak gezet, zodoende ik zaterdag morgen direct kon beginnen met dampscherm en isolatie te plaatsen.

zondag morgen EPDM met mijn vader tegoei op zijn plek gelegd. en 's middags mosselen friet gaan eten bij mijn ouders en daarna was het platte rust. weekend voor die paar uur die nog restte.

de achtergevel heeft de petrel over de gehele breedte van het huis lopen, hier moesten ook nog dampopen platen tegen gemonteerd worden
hollander lijkt tand-groef systeem niet goed te snappen, zucht. en wat ik dacht, oh kwartierke plaatjes vastschroeven werd al gauw een dik uur. veelstekrap gezaagd, niks speling voorzien. dakranden staan pas en dat is het voornaamste. maw ne hoop gekloot en gewring voor het erin te krijgen.
dakisolatie slinkt, maar ik heb precies wat veel overschot. nuja deels omdat de hoogteverschillen in het dak in werkelijkheid niet overeenkomen met hoe het in design getekend was, klopt dit enigszins wel. iemand dakisolatie nodig?
in de namiddag ging de temperatuur weer richting 30 graden, dus afkoeling gezocht in de kelder.

tot 's avonds doorgedaan. toch nog redelijk wat lampjes kunnen plaatsen. de beugels had ik reeds allemaal geplaatst voor de overige lampen ook in dezelfde rij althans

dinsdag verder gedaan, want maandag was ik nog bij kameraad langsgeweest na het werk (gene feestdag in NL) voor wat extra info ivm ventilatiesysteem.

zoals titel al zei, heeeel veel lampen.

woensdag laser nog een bovengehaald voor beugels te zetten van toestellen waar mijne auto staat en deze ook mee geplaatst.
toestel in de hoek achteraan werkt niet want ik geef daar voeding voor het circuit te testen.


donderdag kimblokken gaan bijhalen voor de binnenmuren te kunnen plaatsen.

daarna nog her en der paar lampkes geplaatst, onder inrit bijvoorbeeld en waar patchkast komt te hangen.

vrijdag na het werk andere regenwaterput nog schoongemaakt en rustige toevoer geplaatst. Zat och wel veel bezinksel in moet ik zeggen. stofzuiger was niet verkeerd geweest.


Kon de regenbui van 's avonds in een proper putje vallen.
een van de volgende zaken zal binnenmuren plaatsen zijn of regenwaterafvoeren aansluiten zijn. opt moment is het met dweilpomp water van het dak in afvoer pompen. mja voor die EPDM mag het niet te warm zijn (anders verbrand ik mijn fikken) en moet het droog zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...