zondag 7 augustus 2022

HSB week 3

Vermits ik met de rest niet verder kan, hebben we maandag de OSB platen al wit geverfd. deze komen op de gelamelleerd balken te liggen.

dan nog een stuk gelamelleerd balk op lengte gemaakt en tegen het bestaande gedeelte gemaakt. tussenin zijn ze nog komen zien voor bouwkraann opnieuw af te stellen, want ik kon nog maar helft van het gewicht pakken.

dinsdag begonnen met dakisolatie te leggen op het gedeelte met de I joists
en de gelamelleerd stukske voorlopig in petrel gelegd.
krom en krom maakt recht zeker .... wordt nog lachen voor de padoek te plaatsen
hoekske uit gelamelleerd balk gehaald want zaten wat bouten onder de voet.
woensdag was D day :D; tijd voor grove geschut. kraantje geregeld via kameraad die nogal goede connecties heeft bij een groot transportbedrijf hier in de regio, zouden normaal pas in de namiddag komen, maar belde mij om 9h al kunnen wij met een uurke al komen. geen probleem kom maar af; wij zijn klaar. niet helemaal waar, maar eer we een uur verder waren wel. kameraad zei 40ton/m kraan. maar als ik specs opzoek is het 72 ton/m, in ieder geval serieus beest.
ik had alles opgemeten en al van te voren stukken afgezaagd die niet zouden passen, nja blijkt het toch nog 1 stuk niet te passen. jammer want kraantje kost veel geld, mja tis niet anders
toen stonden de 2 wandjes en petrel. kraan was niks te zwaar, tuute zelfs dat die op 90% van zijn kunnen zat.

namiddag was het alles recht zetten en lood zetten.

donderdag begonnen met de gelamelleerd balken erin te leggen en in de namiddag OSB erop knallen. was ne lange dag want gaven regen 's nachts dus moest dicht zijn.

dit was ook nog een schoon gepuzzel, waren 2cm te kort, verschillende balken met vuil, beschadigd of stuk ingefreesd. fcking ZICHTWERK, jongens toch amateurs. meeste kunnen wegwerken op minder zichtbare plaatsen. ma toch...

al bij al tevreden met het eindresultaat (dit blijft ook zo)
vrijdag pas later kunnen beginnen omwillle van de regen, kom ik erachter dat koffer van mijne auto open stond. beest was zo dood als ne pier. lomp ding schakelt zijn verlichting niet uit. auto sleutel in broekzakken, knopke ingedrukt door andere rommel in tessen en pech.

en dan zegt pa doodleuk, oh die staat al paar dagen open... (druppel)lader erop gehangen (was voor buggy) deze morgen zat hem op 13,1V. tegen dat ik morgen terug moet gaan werken komt het wel goed. batterij zat op 8V op moment van vaststelling van de feiten. ik had wat schrik dat batterij toch ne slag gehad had. maar ben gisterenavond nog weggeweest en startte vlot, buiten foutmelding van het een of ander. en lijkt lading goed te houden. De toekomst zal het uitwijzen wat het geeft. beest is 6 jaar oud en had soms al net dat tikkeltje langer nodig m te starten (miereneukerij want meeste mensen zouden het ni eens merken)

post NL heeft zijn beste kant laten zien. pakte doos op en zeikte nog 1,5l water uit...

tis niet dat er niemand was, altijd op de bouw bezig geweest, dus vreemd. het waren maar schroeven ma toch, jammer....

vrijdag na plensbui wat op te kuisen op dak, verder met dakranden zetten. fits like a glove...
zaag, zaag. pipo's aan verkeerde brug gestopt. dus zelf ma weggezaagd en plankske ingeklopt voor krantenpapier op zijn plek te houden.
nu wel like a glove
gatje boren om twee helften bij elkaar te houden met draadstang. vijsmachine verbaasd me soms toch. en overbuurman (gepensioneerd schrijnwerker) bedankt voor de boor te lenen.

gisteren dak van gelamelleerd balken voorzien van dampscherm en isolatie. I joists gedeelte ligt 24cm op en op de gelamelleerd balken 32cm (hoogteverschil wegwerken)
EPDM er maar voorlopig terug op en tis goed geweest voor deze week
ik had watervaste multiplex besteld, maar loopt wat uit. Hopelijk is hun zaagmachine snel gemaakt, dan kan ik dakranden voor inrit ook plaatsen en dampscherm en isolatie. kan dak afgewerkt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...