zondag 31 juli 2022

HSB week 2

omdat ik niet verder kan met de wandjes of het dak, maandag begonnen met kimblokken te zetten voor achtergevel. Hollander zo lief geweest/ ikke slecht gereviewd huis 8cm minder diep te maken, de helft kunnen wegslijpen/ breken.


maandag een deel van mijn spoedbestelling mogen ontvangen, helaas net niet wat ik moest hebben. GVD. contact opgenomen, ja is onderweg. maar weten niet waar ze zijn. die informatie geeft Bpost ons niet. ik zeg houd me op de hoogte.

dinsdag nog niks gehoord van die levering. maar ik heb nog een backup plan. Ik heb ne goeie kameraad die in Kortrijk woont/ werkt maar afkomstig is van Mol. ik wist dat die deze week na Mol kwam. dus die effe gecontacteerd. kwam inorde zei hem. nog eens een bestelling gedaan van 1200 euro, maar met afhalen nu. kameraad dat woensdag namiddag gaan halen in Ronse en 's avonds bij mij afgezet. wa ne schat.

beugels tot op heden nog niet ontvangen... dank u Bpost

als kimblokken uitgehard waren dinsdag EPDM opgeplakt en kolommen gemonteerd en verder gevuld met beton (waren al deels gevuld met beton met overschot van andere kolommen).

achtergevel ook gemonteerd met het nodige duw en trek werk (kraan komt zover niet) 

 


woensdag I joists ingekort op lengte, zodoende deze donderdag gemonteerd kunnen worden met de beugels. hollander heeft dyscalculie denk, hele stapel afval, I joists 2m korter bestellen had me ne hoop geld kunnen besparen...

 

donderdag I joists knallen


en luifel monteren, 

buurman vond hem ook mooi precies, had achter mijne rug geniepig foto van gemaakt. zal nog wel leuke brief volgen denk ik dan.


zaterdag naden dak afgeplakt, daarna na de winkel gegaan voor eten en materiaal bij te halen. dan dampscherm op plat dak beginnen te plakken.

pluggen en bouten en rondellen en wat ander klein grut gaan bijhalen om oa stormankers te kunnen monteren

2 dakranden bijgeplaatst en vastgezet en dan was het 19h als ik stopte (gras ook nog afgereden op het einde), eten, wassen en pint gaan drinken bij kameraad voor zijne verjaardag.

zondag voorlopig EPDM erop gelegd, want gaven nog regen 's nachts. laatste uurke nog balk op mijne kop gehad. bedank he voi... toch paar uur ferm koppijn gehad en ne bult...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...