zondag 7 mei 2023

Padoek, padoek, PADOEK!

Maandag begonnen aan de voorgevel te bekleden met padoek, de boord stond al en ook uitgevuld. Dus gas erop :)

Pa had me tot 's middags geholpen, toen ging die naar de zee. Waren tot net na het eerste raam gekomen. Dan heb ik in mijn uppie verder gedaan tot het tweede raam.

Dinsdag heb ik de zijgevels verder uitgevuld en resterende dakisolatie weggezet om plek te maken. Dakisolatie heb ik nog gebruikt als stelling voor het uitvullen.

Woensdag heb ik dan verder gedaan aan de voorgevel, maar eerst de boorden gezet aan de achtergevel.

 


Donderdag ozze voi terug, eerst latten gaan bijhalen, zouden 2 mei afgehaald kunnen worden, dat werd dus 4 mei. Ook gene dag te vroeg...

Voorgevel eerst afgewerkt, daarna boorden gezet aan zijgevel.

(garagepoort wordt ook nog bekleed in de toekomst, maar dan moet ik ook andere veren hebben voor het extra gewicht te compenseren)

Vrijdag volle gas aan zijgevel begonnen, 's middags toch net voorbij de voordeur geraakt. Dan maar een afdak maken, want gaven nattigheid in de namiddag.

Rond een uur of 4 denk ik dat het was zag ik bouwkraan helemaal de andere kant op draaien en  je voelde meer wind opkomen, wel niet veel later waren ze het met emmers uit de hemel aan het kappen. Machientjes binnengezet want afdakje had niet veel zin meer, de wind blaasde het er gewoon onderdoor.

Toch bena tijd voor een ander potlood.
Vandaag wat voorbereid voor er morgen terug tegenaan te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...