dinsdag 4 december 2018

opruimactie en spelen met omvormer

Al het ijzer dat bij zeven van de grond eruitgekomen is had ik apart gehouden. Werd eens tijd om dit weg te doen en te cashen.


in totaal 709Kg en €143.90, niet slecht voor een hoop oud verroest ijzer. wat lood, koper en aluminium.
Met de regen van de laatste dagen ligt het er serieus vettig bij. blij dat ik 4x4 heb anders zat ik gegarandeerd vast en zeker met mijn 2 heuveltjes (zie vorige post) en zware remork.

ondertussen nog wat liggen spelen met omvormer, lijkt dat de settings goed geconfigureerd staan. Kan de batterijen deftig laden. nu eens de test gedaan om een een wat zwaardere belasting op te hangen. Elektrisch vuurtje van 2000W op aangesloten. en scoop eens opgehangen voor de vorm van de sinus te kunnen zien.

2000W load

12W load

als je dit vergelijkt met netspanning:

userinterface (meet nauwkeurigheid laat wat de wensen over, peak efficientie is 95.8% en niet boven de 100%)


testopstelling


8 batterijen, elk levert 5A. totaal 40ADC voor 2KW belasting.
Elke batterij is afgezekerd met 20A smeltveiligheid en dan verbonden met busbars. gaat dan met soepele kabel van 70mm² naar de omvormer. In de uiteindelijke opstelling komt er nog een zekering tussen de omvormer en batterijen van 250A. Tussen de solar charger en de batterijen/ omvormer nog eentje van 100A.
De dubbele (open) HWD stopcontacten zijn de 230V uitgang van de omvormer.

Volgende test zal er eentje worden als er hier friet gebakken word, 2 frietketels (5000W), elektrisch vuurke (2000W) erbij, dan zou ik richting max van de omvormer moeten gaan. en dan wil ik piekbelasting nog eens kunnen testen, maar dan denk ik dat ik gedeelte van het huis van men ouders op de omvormer moet aansluiten, zou anders niet weten hoe ik aan 8.5KW 30 min en 11KW, 5min moet raken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...