zondag 23 december 2018

zeven

Steenpuin is allemaal weg, zal in totaal rond de 120 ton afgevoerd zijn, verdeeld over 9 containers. da's veul...

Zeef geleverd op 19 december, de dag dat ze bij mijn buurman zijn woning komen uitpalen. dus gevraagd om rond half acht te komen. 8h kwamen ze uitpalen bij buurman. half acht is half tien geworden, ze hadden problemen met klaarmaken voor transport. woning was zo goed als uitgepaald, ze hebben 1 paaltje moeten verwijderen om door te kunnen met tractor en zeef.


container die ik nog had staan en de bodem gevuld was met kraan naar achter gesleept. en een opening gemaakt in berg zand om zeef tussen te kunnen plaatsen.


na 2 halve dagen zeven was het einde oefening, trommel draaide niet meer, voorheen al 2 keer stilgevallen met lege trommel (gelukkig). dus vrijdag niets kunnen doen buiten wat opruimen rondom trommel.



Zaterdag zijn ze komen kijken, en blijkt zeef weggezakt te zijn (had bij levering al aangegeven dat ze beter iets onder poten konden steken tegen wegzakken). is niet gebeurd. trommel is dus wat verschoven en heeft zich vastgezet. redelijk rap gefixed eens bekend wat het probleem was. en volgende week terug gas geven.

Hij zei dat ik al veel gedaan op 2 halve dagen. vond het toch niet zo wauw. had al klaar willen zijn. kreeg als antwoord dat ik rustig aan moest doen. dat hem gvd vut doet, was al 2 weken aan het wachten om te kunnen zeven. had al lang klaar kunnen zijn.

Vrijdagnamiddag zijn ze mijn waterputten komen leveren (volgend jaar 10%  duurder. dus laat maar komen) alleen jammer, dino krijgt ze niet verzet. Dus nog eens bekijken hoe ik dat kan fixen. desnoods leg ik ze op hunne kant en rol ik ze op hun plek. dat wordt ook weer 1 dag werk.

Offerte van HSB bouwer gekregen, prijs was gunstig (ongeveer €300/m²) alleen de voorwaarden niet. deden ze beetje wazig over in hun offerte. deel was opgesplitst een deel niet. dus vraag gesteld hoe het juist zat. De prijs is voor het bouwen van mijn woning en poolhouse. Bij die "en" wringt het schoentje. Dit krijg ik financieel niet getrokken om dit in één keer te laten maken. + ik heb de plaats
wel om het te stockeren, maar kan niet goed zijn voor HSB elementen om die 1 à 2 jaar in weer en wind te laten staan. Ik wil ook zien als het poolhouse meevalt vooraleer ik aan woning begin.

Offerte kelder vorige week zondag gaan halen en eens overlopen. Kelder poolhouse iets meer als 12K en voor woning 45K excl inrit (was hem vergeten te tellen). Offertes zijn zonder welfsels en dus ook zonder druklaag te gieten en incl 2 helpers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...