woensdag 13 november 2019

gyproc badkamer, primer, ecobouwers opendeur, en beton keukenaanrecht

zaterdag namiddag begonnen met badkamermuur dicht te maken nu elektriciteitsbord weg is.hoekje douche wand ook gezaagd en erin gezet.


 centraal stofzuigsysteem voorzien, slechts buis naar kelder en klaar.

gyproc zetten en afsmeren
door de week schuren en finisher en terug schuren alsof je leven ervanaf hangt.

gyproc die over was kon weg, maw oprommelen
 dan overal een laag primer opzetten en eerste laag verf erop


vrijdag knopjes op de keukenkastje gezet

zaterdag heel de boel opgekuist, want ja zondag ecobouwers opendeur.
en 's avonds was de bedoeling sint mette te stoken. hout was wel wat vochtig, maar ging eigenlijk best goed aan. wel redelijk wat rook. wind zat ideaal kwam van het zuiden. dus rook ging het straat op en ni naar buurman zijn wit huis. kan ni beter zou je denken. overburen hebben net huis gekocht en waren bezig aan hun huis, maarja rook ging wel hun kant uit, dus toch niet zo ideaal. waren al eens komen polsen blijkbaar als alles onder controle was (was zelf toen niet daar, maar zeiden kameraden mij achteraf) Dat was het grootste nadeel, vrij drukke weg en als er dan iets gebeurd dan kan je het raden. dus al aan het overwegen om hem uit te doen.

Buurman was ook wakker geworden denk ik, dacht dat ik zijn huis in de fik aan het steken was denk ik, ofja zo reageerde hem toch. sry ze, ma zo zijn we ni getrouwd. als ze beginnen te roepen tegen mij ist gedaan, dan draai ik mij om. Om de een of andere reden zet hem zijne cayenne 3m achteruit, snap nog altijd ni waarom mja het zal wel.

kort slapeloos nachtje, zondag morgens tv opgehangen en alles in gereedheid gebracht voor de eerste groep te ontvangen, buiten rode loper euh paletten loper gemaakt

Het was niet warm, maar best tof om te doen. koffie werd gretig genomen en de koekjes gingen ook redelijk goed. eerste groep, was vuurdoop voor mij, beetje gepolst wat de verwachtingen waren en daar maar iets rond gedaan. 2de groep copy paste, enkel specifieker volk. was er eentje bij die goed zijn huiswerk heeft liggen doen, welliswaar op kant en klare producten. die noemde me namen op waar ik nog nooit van gehoord had. en zijn binnenkomer was het beste, ik heb maar 1000KWh per jaar verbruik. dat zijn straffe woorden van iemand die je niet kent en een van de eerste woorden die hem zei. achteraf nog wat mee liggen babbelen, kwam er op neer dat ie COP van zijn warmtepomp meenam in zijn berekening. niet helemaal fair in mijn opinie, maar wel iemand waar ik terug contact mee opneem. heeft heel de logging van zijn verbruik doorgestuurd. Die zal ik als ik meer tijd heb nog wel is doornemen.

zondag na de opendeur nog bekisting voor keukenblad ineen geschroefd. zodoende ik maandag hier verder mee kon.


 gisteren betonijzer op maat geknipt en begonnen met beton te maken

 trilnaald was niet echt een optie, maar schuurmachine ging ook wel


helaas op een plek hout wat zwak geworden en deukje gekregen, dat wordt een zichtbare deuk in de beton, gelukkig op een niet belangrijke plek.


paar dagen wachten tot die goed droog is en dan bekisting ronduit halen en nog eens wat kameraden optrommelen, om dit ding op keukenkasten te leggen. schat 300Kg

vandaag bedekkingspaneeltjes gemonteerd, en opgemeten voor te verzagen overmorgen.




morgen/ vrijdag wat stopcontacten monteren denk ik, zijn er niet superveel. en wat materiaal gaan halen om verder te kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...