zondag 17 mei 2020

kelder uitgraven, voorbereiding kelder

woensdag kelder uitgepaald, pa punten aan gezaagd voor de grond in te rammen.


 
riolering van poolhouse vrijgeschupt, zodoende deze zichtbaar is tijdens graven.



hoop van sint mette verhuist naar achter

Nieuwe inrit gemaakt, gras gemaaid van achterliggend perceel.

Hoop die ik al apart hadden gezet, is grotendeels naar kameraad gegaan, die is aan het bouwen en moest zijn perceel aangehoogd hebben. dus transport geregeld. toch 12 dubbelassers kwijt

dan de rest van de grond had ik normaal 2 opties, nuja had. woensdag avond toch effe gechecked van nog oke, krijg ik 2 keer ne njet. achteraf gezien zouden we toch liever niet hebben... GVD

stress momentje want donderdag om half zeven stonden ze er al en ik had geen plek om te stockeren. die mannen een uurke laten wachten rond de middag of ik toch niks geregeld zou krijgen in tussentijd. nog liggen rondluisteren bij de buren, zijn nog een paar percelen waar ik de eigenaar niet van kende. mondjesmaat kreeg ik wel info los, maar geen tel nr, wel een naam en waar ze wonen of toch de gemeente. witte gids gaf me een vast nr, maar daar nam niemand op, dus na een uur mannen maar naar huis gestuurd.
Kelderman gebeld want zou ne boer geweest zijn van zijn omgeving en ja die kent ook best veel volk. hij kende die mensen wel, maar geen tel nr. ging ook rondluisteren. in de late namiddag kreeg ik antwoord op vast telefoonnr, uh ja voor mij is dat goed, maar ge moet dat eigenlijk aan mijn dochter vragen. tel nr van de dochter gekregen, die nog is gebeld. ja ma die grond is van mijn vader. ja dat kan ma die zei da ik u moest bellen, maar zijn zege had ik. nu die van u nog. uiteindelijk zei ze ja. wel alles terug netjes achterlaten, uiteraard.
ik zen ni zoals menne buurman, dat perceel naast hem ligt vol steenpuin, gazon en allerlei afval van toen hun gebouwd hadden.


kelder uitgegraven, maar muis gevangen
 wat een gat


om en nabij 85 vrachten, 10 kuub per vracht tel uit


enkel een probleem, heb kelder 10cm te diep uitgegraven. om de een of ander reden dacht ik dat vloerplaat 40cm ipv 30cm dik zou zijn. dus nu moet ik nog is zien hoe ik dat netjes kan oplossen. vloerplaat 10cm dikker maken gaan we niet doen, dat kost me 2500 euro aan beton. dus aan het overwegen om kelder hoger te maken, dan voorzien. maar dan moet er bekisting opgebouwd worden, wat extra werk met zich meebrengt. en voor enkel 10cm is dat een beetje zot, dus aan het overwegen om dat op te trekken naar 20cm. maar dan gaat 0 pas van huis ook met 10cm omhoog.

eens overleggen met architect.


te zaterdag kelder uitgezet naar onder, bakske met vuile olie en dan lijn naar onder uitgezet.
het is net geen natte voeten hebben. maar om een goot te maken onderaan de inrit moet er nog 30cm dieper gegraven worden. en dan heb ik water. dus diy droogzuiging ineen gestoken. morgen de grond in boren.


Morgen komt kelderman ook, had gehoopt vloerplaat er volgende week in te hebben, want donderdag vrijdag feestdag en kon beton 4 dagen uitharden. zou ideaal zijn. ging niet lukken zei hem, jammer.

komt ook pas rond dik 10 erdoor, moet zijn beesten nog voeieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...