zondag 21 juni 2020

gaatjes kelder en ventilatie

woensdag gaatjes van draadstangen komen op vullen. nog kwartierke moeten schuilen voor een goei stortbui. gelukkig viel de regen recht naar beneden anders spoelde de opgevulde gaten al weg.


donderdag kelder leeggepompt na wat plens buien

Donderdag wat ventilatiekanalen gaan halen, vrijdag na het werk geïnstalleerd


tijdens ruwbouw 2 diamantboringen van 160mm gedaan. buis van 150mm past er toch maar net in
kleerkast nog kunnen afbreken en opzij schuiven want ik paste er ni tussen




zaterdag de roosters met zelftappers vastgezet


was nog pijnlijk momentje om gat te klokken, maar ging goed gelukkig


de look die ik wil, een mix van Scandinavië en industrial.

buizen gaan naar kelder, om koude lucht van kelder boven uit te blazen.

gaatje boren voor buis omhoog te houden, water zeikt eruit. gauw 2 emmers gaan halen boven en eronder gezet. zal toch nog een dikke 5l water ingezeten hebben van de diamantboringen toen.

ik mis nog de overgang van de buis naar de motor en een eindstuk voor op de kop van de buis boven.
gisteren geen telefoon gehad, dus schat/ hoop dat die maandag zal binnenkomen om dit te kunnen afwerken.

niet het meest ideale systeem, want zo creëer je condens door de warme lucht die je in de kelder trekt. benieuwd hoe erg dit zal zijn.
naar de toekomst toe zal dit op de ventilatie van het huis aangesloten worden. om condens in de kelder tegen te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...