zondag 12 juli 2020

steenpuin, terrastegels, muur inrit metsen

Maandag voorlopig de laatste remork steenpuin gaan halen:






zijn ook betonblokken komen leveren, vraag je in het midden van stuk kelder te zetten mooi omcirkeld op de foto, het was bijna gelukt.



transpalet gepakt en alles just gezet


cos en tan nog eens bovengehaald en helling uitgetekend, nog een smetkoord halen voor het lange stuk af te schrijven.

te woensdag gaan zien voor welfsels, pipo's teken gewoon klakeloos planneke van architect over. die is ni eens bevoegd om structurele berekeningen te doen, laat staan petrrels in te tekenen (maar staan er toch op).

mja dat die mannen van die welfsels ni snappen dat ne welfsel van 265 ni in een petrel van 240 past. jonge jonge toch, stelletje pannekoeken. en dan nog voorgespannen, dus die staan nog bol ....

donderdag nog gauw binnengesprongen bij tegelhandel, 2 woorden, restpartij en terras tegels. kwam met onderstaande af. leuk degelijk ding, 60x60. Had er nog 300m² van staan. dus moet is tellen wat ik nodig heb voor terras poolhouse en huis, padje ertss. padje van voordeur naar straat.



Vrijdag kwamen men buren nog is bedelen voor geld voor omheining. had eigenlijk ook ne fuck you moeten doen gelek ze na mij deden als ze vorige keer vertrokken. mja kzen de slehtste ni.

alleen over de plaatsingsdatum zen toch nog wat woorden gevallen. kwam er op neer, dat ik niveau maar moest ophogen zodoende ze die omheining konden zetten en nog liefst volgende week.
ik denk het ni. ik zeg da kost mij extra geld en heb er nu al te weinig. was ze toch niet mee akkoord. ik zeg het zal toch zo zijn. of gij moogt ook met remorkske rijden ze, ma ikke ni. ga geen dubbel werk doen. en zeker ni voor hun, ik heb al genoeg geplooid. ik heb al toegezegd terwijl ik weet dat ik het geld ni heb. hoe ik da ga doen weet ik nog ni.

vorige keer ook al gezegd dat ze die omheining niet kunnen zetten omdat spel aangevuld moet zijn. volgens hun wel, ik zeg is goed he doe ma. toch ne nee gekregen (wat ik al dacht). ze weten het altijd beter ma hebben er de ballen verstand van.

ik vraag hoe gade dat met de hoogte doen. ja die zijn 180cm hoog. ik zeg dat weet ik ook wel. ma u perceel zakt als ge na achter gaat, hoe gade die omheining zetten, gaat die ook zakken. staan ze daar.
hoe kunde met zo'n mensen iets overeenkomen... vermoeiend ze.

ze doen nog erger dat ze volgende week gaan verhuizen, zal toch nog zeker 2 maanden duren  is mijn inschatting. zouden hun opstookprotocol nog moeten beginnen voor die chape te laten wennen of hunne vloer scheurt nog als ze de winter ingaan.

voor heel die poppenkast menne kelder nog leegepompd, grotendeels toch met die regen van de afgelopen week.

zaterdagnamiddag de rest nog gedaan want had nog geregend in de namiddag en met den aftrekker alles naar de goot getrokken.

met smetkoord lijn getrokken van de helling en start



er is toch gene metser aan mij verloren gegaan, pa zijn van doede gij ma voegen. en stenen klaarzetten en heel de prul.

charel zei van om 8h te beginnen. ik had liever van niet voor lawaai enzo. meneeer dacht ook slijpschijf in de gang te zetten. ik zeg da gaan we niet doen. tis zondag en de popo heb ik geen zin. zullen ons werk nog wel hebben en gezaag van die hier neffe heb ik ook geen zin in.

toch nog best wat kunnen doen. ziet er mooi uit. verluchtingsgat zal ik nog wel zien wat ik daar van maak.

morgen nog 2 IBC vaten van 1000l gaan halen, kameraad kon dat gratis via het werk krijgen. en dan zal ik die met dino in de kelder zetten en proberen om die big bag te verzetten. zen al 2 paletten stenen weg, dus heb wat ruimte om die wat naar straatkant te trekken. want denk niet dat dat beest een ton zo kan pakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...