maandag 14 november 2022

Ecobouwers notities

 Dus ik was een een huisje gaan bezoeken via ecobouwers. Toch even een paar dingen van neerschrijven.


Hun gebruiken ook een pelletkachel icm zonneboiler, richting passiefnorm.
Ze zaten met een pelletverbruik van ongeveer een half pallet pellets op jaarbasis. Voor een gezin met 4 personen. Dat is ook iets wat ik beoogde. hoewel ik met een grotere vloeroppervlakte zit.

De aardwarmtewisselaar resulteerde ongeveer in een opwarming van ongeveer 3 graden per week bij een buitentemperaturen richting de 40 graden. max temperatuur ooit in huis was 27 graden geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...