maandag 14 november 2022

Ventilatiekanalen plaatsen

Te maandag nog een gat van diamantboring groter gemaakt met de pikeur voor de alpex leidingen van 26mm door te krijgen (vloerverwarming collector en pelletkachel) geen foto's van, maar zou ook nog een rolleke van 26mm moeten bijhalen, want ik had tekort.

Dinsdag wat materiaal gaan halen, waaronder de ventilatie unit die ze niet geleverd hadden. Ze waren geweest maar de poort stond niet open. uhu ik was er aan het werk, als ze de moeite niet nemen om effe op den bouw te komen zien. achja, dinsdag zelf gaan halen...

Woensdag heb ik de gaten gemaakt voor ventilatiekanalen door te steken.


Donderdag een deel van die kanalen er al reeds in gelegd en EPDM flappen op maat gesneden voor over de buizen te trekken, voor luchtdicht af te kunnen werken.

Vrijdag nog eens gas kunnen geven. Kanalen vast gemaakt aan de I-josts, ook wel geen tof werkske. En dan de kanalen aan de inrit geplaatst boven de helling.








Den overbuurman aan zijne mouw gaan trekken voor die ventilatie unit op platform te krijgen, spel weegt 65Kg. in mijn uppie kreeg ik hem niet naar boven geduwd op de helling (+-20%), laat staan op dat platform. Gelukkig had ik mijn truss nog daar liggen, pallet daar opgezet en ikke naar boven getrokken en buurman helpen duwen. 

Ik zal nog eens moeten nadenken hoe ik die 65Kg tegen die groen bruggen krijg gemonteerd. Mogelijk dat ik ook nog OSB tegen die groene balken maak en laat volblazen, want er ligt daar maar 12cm isolatie op dat stuk. Die ventilatie unit moet tenslotte koude lucht in huis blazen (AWW), zonde als dat kot te fel opwarmt, want dan is het nut van die AWW ook teniet.

Gisteren heel den dag op pad geweest, allee eigenlijk heel het weekend. Dus pas op maandag een update. Zaterdag hobbydag en 's avonds naar GLOW met kameraad, zondag om 8h vertrokken naar West-Vlaanderen huisje gaan bekijken via ecobouwers (in 2019 heb ik zelf meegedaan) en daarna petekind gaan bezoeken en 's avonds terug na huis. Druk weekend geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...