vrijdag 30 december 2022

autoblog :p wheelstuds

Nee ik ga er geen autoblog van maken, maar omdat het zo een klotejobke was, wat opzich veel tijd koste maar toch meeviel. En vooral blij dat dit achter de rug is en van de todolist kan schrappen.

Die wheelstuds waar ik een tijdje terug over schreef. Wel het was de moment. Studs waren binnengekomen, samen met wat ander grut.

Paar weken terug vooras onder handen genomen, niet slecht voor er al 172DKm op te hebben zitten.

bestuurderskant "zweet" kleppendeksel, passagierskant kurkdroog. Japanse zindelijkheid is ook niet meer wat het geweest is... gemiste kans Subaru. 

Ja je kijkt er langs de banden op want => DIESEL boxermotor

Dan gisterenmorgend achteras onder handen genomen

remschijf eraf, 2 M8 boutjes erin voor van wiellager eraf te duwen.

de afgebroken en beschadigde stud
Wat gebeun om poelietrekker op zen plek te houden (deze schoof er telkens af), 2 blokskes hout erop. sergeant om de boel bij mekaar te houden. op spanning zetten en als die er niet uit wou, pedagogische tik gegeven met dikke hamer en letterlijk floep.

nog 1 te gaan van.
centergaatje geboord om poelietrekker in te laten vallen, anders schoof deze er telkens af.
remblokken linksachter, hmm wat scheef afgesleten. Extra goed in het kopervet zetten bij montage. meestal doe ik enkel vooraan. achteraan nogal een kutconstructie en achteraan maar 25% remcapaciteit ofzo.
band en velg erop en op naar de andere kant.
rechtsachter iets minder scheef afgesleten
oude eruit
nieuwe erin
het verdikt, 3 studs vervangen. 1 nieuwe naar de klote gedaan met nieuwe studs erin te trekken. nog 1 op reserve (had er 5 besteld)

Als er nu nog een bandengarage het durft om die moeren met ne luchtsleutel vast te zetten, dan is de factuur voor hun.

Toch een halve dag mee zoet geweest, vooral zoekende geweest met die poelietrekker op zen plek te houden.

enorm blij dat dit achter de rug, want ik zag hier toch wel tegen op. Geeft toch wat voldoening en veiliger gevoel dat mijn velgen terug met 5 moeren vastzitten ipv 3,5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...