vrijdag 30 december 2022

de letste, heilige triek kelder

Tis verekkes koud geweest, motivatie om wat op bouw te doen zakte ook ver onder het vriespunt net zoals de temperatuur. Amper iets gedaan die week op de bouw.

Sinds vorige week woensdag resterende verlofdagen opgepakt tot het einde van het jaar.

Vorige week woensdag plafond trapgat dichtgemaakt (moet geïsoleerd worden met cellulose), ik had een sensorlamp besteld, maar die is helaas nog niet binnengekomen. Dus dit jaar geen licht meer om de trap af te gaan.

Muurtje van WC met fermacell bekleed en borden er tegengehangen

Mijn vader muurke van badkamer gemetst, die stenen zijn ook op, op een paar na. Hopelijk blijft er ook een badmeubel tegen hangen. Is wel verankerd aan HSB muur, maar ik heb toch mijn twijfels.

HSB trapgat moest nog bekleed worden, dampscherm geplaatst en OSB ertegen. De opening is voor dressoirkast zeg maar voor jassen van gasten op te hangen.

alpex doorgestoken naar inrit voor 2 kraantjes voor auto eventueel te wassen op inrit. Zouden ze ook zo'n rood handvat hebben?

  

Op kerstdag de 2 goten van lengte gemaakt voor onder bord en gemonteerd, daarna bij mijn ouders gaan eten.


op 2de kerstdag stopcontacten in kelder geplaatst en flex voor stopcontacten kelder binnengewerkt en aangesloten.


Stopcontacten in kelder zijn allemaal in de muren ingegoten, dekseltje kapot kloppen, overtollige flex afsnijden

Dan stopcontacten conventioneel aansluiten en afwerken met manet en afdekplaat, ik meen dat er 47 stopc in kelder zaten.

 

Tijdens het plaatsen van de staalstructuur voor de HSB heb ik 1 flex doorboord, ik had geen keus, kolom moest daar staan. De vraag was enkel nog welke kring was het. Bij het testen had ik 3 kringen die het niet doen. Wasmachine, droogkast en 6 stopcontacten in zijmuur. Dit moet ik nog oplossen volgend jaar, weet enkel nog niet goed hoe. HWD opbouw over zetten en opbouw naar boven? zoals normaal gedaan word.

Dag erop verlichting kelder in bord aangesloten en nog een paar LED TL toestellen aangesloten.

Woensdag pellet nog is groot onderhoud gegeven en ruimtes tussen I joist dichtgemaakt, ook aan oversteek aan de voordeur.

Gisteren wielstuds van auto vervangen en daarna isolatie en OSB op grond gelegd voor hok sanitair, EPDM op maat gesneden. Vandaag randbalk op grond gelegd en wat OSB gezaagd en gemonteerd.

Wordt een HSB hokje in kelder, vermits buffervat hierin komt te staan en in een geïsoleerd volume moet staan. sturing voor zonneboiler komt hier ook. Dit hok zit onder de badkamer en naast de keuken.

De rest zal voor volgend jaar zijn. Morgen grote kuis doen en den 1ste ook afhankelijk van kater of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...