zondag 22 maart 2020

geen keuring, kuisen, corona, brood, buffervat

Vorige week auto voorbereid voor naar de keuring te gaan, wil je gaan, poef autokeuring gesloten tot nader order. CORONA

Hoewel ik vorige week zei om besproeiing te leggen, zal dat met de huidige corona maatregelen er niet inzitten. overigens ook niets van gehoord waar ik prijs gevraagd had, zullen ook wel de deuren gesloten hebben nu. Jammer maar het is niets anders.

Paar mailkes gestuurd voor welfsel van kelder huis. Zal wel zien als die nog werken, dan kan ik kostenraming beginnen maken. gaat ook een behoorlijk kostenpotje worden.

Vandaag heel de boel gekuist, ik stofzuig wel meerdere keren per week. Met nat er door durft wel eens wat langer te duren.
Ramen maar direct mee gewassen, mocht ook nog wel eens. Kelder wat opgerommeld en gestofzuigd. scheelt ook weer

vandaag was een super zonnige dag en daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. vandaag dikke 19KWh verbruikt, normaal zit ik zowat rond de 6-7KWh/ dag.

Eerst begonnen met mijn wasmachine te testen,  handleiding nog moeten lezen hoe je dat spel in de gang zet. toch weer net anders als machine bij mijn ouders. Welk bakje voor wat dient, staat er best wel slecht op, maarja eens je dat weet is het kinderspel. Werkt ook nog met van die speciale capsules, zal wel strontduur zijn.
Je kan de temperatuur en toerental nog instellen als je een bepaald programma geselecteerd hebt, wel handig.

Lekker stille machine, alleen in kelder huis ga ik hem op beton plateau moeten zetten. staat op paletten, maar dat vind die toch niet zo fijn. wiebelt nogal tijdens zwieren.

Hij moet 1,5m omhoog pompen, da gaat gelukkig goed.

Dan begonnen met brood te bakken, blijkt dat het deeg goed plakt op beton. achja plamuurmes van gyproc maar bovengehaald en aanrecht afgeschraapt. dient dat ook nog.

Ik heb mijn werkblad abnormaal hoog staan (115cm), nuja ben nu wel niet van de kleinste. maar tot nu toe werkt dit zeer prettig, kan netjes met rechte rug eten maken. Enkel voor brood te bakken had ik er wel schrik voor. Maar dit werkt ook best prettig, valt niks tegen.




Als brood gebakken was en ik middag gegeten had, gauw elektrische weerstand aangesloten. Zonnepanelen waren niks aan het doen, en dat willen we niet. als batterijen vol zijn, dan duwt ie zijn energie maar in het buffervat.
Netjes aangesloten volgens de regeltjes van de kunst, NOT. dacht dat weerstand 4KW was, bleek dus niet het geval. Dan had het ook wel met één draad gekunnen voor de neuter, nu zijn ze met 2. nuja ook niet echt een ramp, PE en N hangen in omvormer toch aan elkaar dusja klopt opzich nog wel :p

Dikke terre van 6mm² aan voor roest tegen te gaan in het vat. iets met wervelstromen en electrolyse. in ieder geval niet mijne winkel, ik doe maar wat ze me gezegd hebben.



Sinds ik verhuist ben heb ik toch wel veel last terug van mijn onderrug en heup. alles lijkt op die nieuwe matras en lattenbodem te wijzen. Ter hoogte van heup hebben ze dubbele latten steken, die je kan instellen van soft naar hard, die prul heb ik er gisteren uit gehaald. tenacht al pak beter geslapen en veel minder last, zal het morgen nog afwachten en anders gaat die andere kant er ook uit.


Dan nog vatje water van 1000l gaan halen bij mijn ouders, en ondertss fietstochtje gemaakt. Is gaan kijken na die popo's aan de grens. tof die corona, strak moogde u kot nog ni meer uit. zou kelderman is moeten bellen voor te zien als alles nog doorgaat zoals gepland. Want ik merk dat de bouw toch ook tegen de beperkingen op loopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...