zondag 8 maart 2020

wand kleerkast, keuken upgrade en nog wat spullen verhuist

in het begin van de week plaat voor kleerkast gaan halen en laten zagen. nog een een bezoekje bij de Ikea gebracht. Mijn voorraadkast was allesbehalve efficiënt, spul zat vol en je kreeg er niks in of uit zonder de helft eruit te tassen. niet handig dus, ik wou een apotheek kast maar die hadden ze niet meer in het assortiment (gingen doorhangen door het gewicht en zodoende konden ze geen 25 jaar garantie geven) dus heb ik maar schuiven gekocht om in de kast te plaatsen. hiervoor moest ik dan andere scharnieren plaatsen.

 3 halve gevulde schuiven en nog plek over boven en onder


Vrijdag plaat voor kleerkast gemonteerd, was ook nog prielewerk. U profiel dat ik voorzien had was voor plaat van 18mm dikte. op papier althans zal in werkelijk een kleine millimeter minder zijn. het geluk wil dat de plaat ook ietsje dikker is als 18mm, dus dat gaat voor gene meter passen.
overbuurman dus een stukje van de plaat afgefreesd aan de binnenkant en past nu perfect.

 

vandaag baar voor kapstokken aan te maken geplaatst. had ook nog wat hackwerk  nodig. was voor de PAX kleerkasten van 1m breed. tussen de zijwand en mijn PAX kasten is het 84cm, dus stuk eraf geslepen.
Met restant van plaat zijkant ga ik nog een kastje maken onder kleerhanger. zelfde voor boven kleerhanger denk ik. Ik kom toch opbergruimte te kort.


Zaterdag namiddag mijn ouders nog iets gelukkiger gemaakt, auto volgestouwd en deel overgehuisd.
waaronder mijn zelfbouw luidsprekers, gemaakt van afgedankte bouwradio en subwoofer. beide nieuwe behuizing gegeven. bouwradio heb ik nieuwe print gemaakt met versterker IC dat in de bouwradio zat. subwoofer heb ik enkel de speaker (100W) kunnen hergebruiken, behuizing was van dat el cheapo vezelplaat. Met berken plaat een actieve subwoofer gemaakt passief gekoeld. Versterker gebouwd naar het ontwerp van Elektuur (PA 300), maar dan met iets gelimiteerd vermogen van dikke 200W denk ik.
gaat ondertussen toch ook al dikke 5 jaar goed.
nog een ander leuk plekje voor moeten zoeken, maar staat hier voorlopig goed.

moodlight ook mee verhuisd, heb het maar voorlopig op de keukenkasten gelegd, kunnen de buren denken dat het een hoerenkot is. Dachten achterburen toch bij mijn ouders.



UTP kabels naar kelder bijgetrokken voor server.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...