zondag 15 maart 2020

regen, voorbereidingen kelder huis, tuin, server, auto

Als het nu nog effe regent dan zit de bak vol. Maar het hoeft niet, ziet er voor de komende weken wel terug goed uit. houden zo, kan het gebruiken, kan ik regenwaterbuizen voor huis ingraven en aansluiten op putten.


Door de week bezig geweest met voorbereidingen voor kelder huis. welfsels, trap, inrit. Met kameraad overlegd voor zonnepanelen frame, wordt mee in de wanden van kelder ingegoten. Dus begint dringend te worden, half mei is het tenslotte zo ver. kort op

kijken voor terras en gazon aan te leggen. op 2 plekken gaan luisteren voor besproeiing. zal ik in de loop van komende week prijs van krijgen.

Vorige week server al verhuisd maar kreeg spel niet in het netwerk aan de praat, gisteren nog eens lief hene gekeken. probleem gevonden, bleek IP adres  niet in dezelfde range te zitten als die van de switch. logisch dat het dan niet werkt. was nu wel het laatste waar ik aan zou denken. ma soit spel werkt in netwerk. Harde schijven hebben het precies ook gehad, blijft hangen tijdens booten omwille van S.MA.R.T. Geeft error op spin retry count, Kans is vrij groot dat dit aan de voeding ligt, die moeite heeft met opstartstroompje. vreemd gedoe, data overgezet en schijven losgekoppeld. Ik zal het op een later moment wel eens tegoei bekijken.

Had 2 CAT6 kabels getrokken van elentriekkast naar patchkast, maar nu bleken die restjes te kort zijn. Ik had nog een spare CAT5e liggen, nuja spare. die werd gebruikt voor kastje van omvormer. Heb ik die 2 uiteindelijk maar gewisseld en aangesloten. Jammer dat kastje van omvormer (100Mb) met CAT6 kabel zit aangesloten, maarja het is niet anders.

Aan het denken geweest hoe ik buffervat zowel elektrisch als met pellet kan warm stoken, omdat ik maar één aquastaat heb. en het begint te gebeuren dat ik met zonoverschot zit. dus zon, schijnt, maar duwt niks in de batterijen omdat die al vol zitten.

Deurtjes keukenkasten nog wat bijregelen, er is wat leven ingekomen.

Vandaag auto nog eens wat liefde gegeven. Gisteren naar carwash geweest om meeste modder eraf te spuiten. Als eerste satéprikkers (was voor LEDbar als ik naar de noordkaap gereden ben in putteke winter) vanvoor eraf gehaald. bumper demonteren en beugels verwijderen van chassisbalk.


Daarna banden gecontroleerd (profiel) en remblokken zuiver gemaakt en dikte gecontroleerd. Ik dacht dat ik banden wel eens zou moeten verwisselen (voor/ achter).

Bij 4x4 is de slijtage nagenoeg gelijk, op de totale levensduur van de band slijt de voorste 1mm meer als de banden op de achteras.

De banden op de vooras hadden om en nabij 1mm meer als die op de achteras, wat ik vreemd vond. Dus begon al allerlei scenario's te bedenken hoe dit zou kunnen komen. miss met remork, banden niet op spanning. Als ik terug thuis was bevestigde logboek dat banden niet dezelfde profieldikte hadden (2de hands) zitten ongeveer half nu en bijna 30DKm mee gereden.

Remblokken de dikte nog gecontroleerd, Als ik zo blijf rijden, denk ik dat de 200DKm nog wel haal met mijn eerste set remblokken (af fabriek)



Langleve schakelpedles en downshiften.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...