zondag 25 september 2022

dak EPDM afwerken

Na die druilige dagen, was het deze week eens droog voor een paar opeenvolgende dagen. Tijd om dat dak eens af te werken.

Woensdag begonnen met de EPDM goed te leggen en in te korten (Ik had deze groter besteld dan nodig was, om niet teveel te kloten met juist te leggen omwille van het gewicht, maar dat bleek achteraf toch nog handelbaar) Eens die goed lag en op maat geknipt, begonnen met de kimfixatie te monteren rondom en de gaten te klokken voor de regenwaterafvoeren.


na die kimfixatie de kolommen van die dikke petrel die boven de achtergevel zweeft ingepakt en afgewerkt.

Woensdag was het koud om te beginnen, 2 graden 's morgens. Ideaal kon de EPDM goed krimpen.

EPDM beginnen te verlijmen met de kimfixatie en op de dakranden te verlijmen. Dit nam toch veel meer tijd in dan ik verwacht had.

 

voorkant



 

Vrijdag de regenwaterafvoeren dan maar beginnen te plaatsen. kwart voor zeven kreeg ik telefoon, waren ze al daar met mijn steentjes voor op het dak. Via mail was het van nee zo vroeg kunnen wij niet leveren. achja gauw plastiekske gelegd en kap maar om.

In de bestaande HSB moest ik wat panelen verwijderen voor de regenwaterafvoeren te kunnen aansluiten. moet achteraf nog volgeblazen worden met papiersnippers.

afvoer afgewerkt (Die mottige hoek moet nog gedaan worden)

 

Dan gelek ne halve bezeten 5 ton steentjes liggen schuppen en kruiwagen met kraan omhoog en daar omkappen en repeat. op een paar uur tijd was hoop toch weg. Kruiwagen was op minder dan ne minuut vol, als ik zeg gelek ne halve bezetene, meen ik ook echt ne halve bezetene. het moest vooruit gaan



zaterdag namiddag de dampopen platen gemonteerd wanneer het terug droog was. en deze morgen die onderzijdes ook afgetaped met blauwe tape.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...