maandag 29 juli 2019

ikea

Vandaag na het werk naar de IKEA geweest.

Nog wat ideeën op kunnen doen. Daarna men vragen afgevuurd.

Keuze in hoge kasten is 200/ 220/ 240cm. die 8cm extra is van de voetjes. ook lomp dat ze in principe die afmetingen vermelden als de pootjes apart bijgekocht moeten worden... en ze ook nog pootjes hebben van 11cm

deurtjes zijn er in verschillende hoogtes 40/ 60/ 80/ 100/ 120cm
schuiven zijn wat beperkter in hoogte, maar voldoende keuze 10/ 20/ 40cm

Mijn probleem dat ik geen passende kast vond voor de vaatwasser hebben ze ook even toegelicht. Hun plaatsen enkel vaatwassers op de grond en vermits die breedte van 60cm hebben, plaatsen ze de vaatwasser tussen 2 kasten in. Kan hetzelfde doen door de wanden van zo'n hoge kast te verwijderen.
Frontpaneel voor inbouw vaatwasser hebben ze ook, standaardmaat 60x80cm.

Ze hebben ook volledige panelen met dezelfde kleur als de kasten. dus dat is ook mooi om als opvul en/ of eindpaneel te gebruiken.

Alleen de kleur ben ik nog niet over uit, neig naar een zwarte keuken, maar vermits het een vrij kleine ruimte (430x340cm) is voor keuken/ living lijkt me dit niet verstandig. hoewel ik voor de rest toch lichte kleuren wil gaan gebruiken. plafond is al wit, muren worden ook wit om het toch ruim te doen aanvoelen. 



Dat was de indeling die ik in gedachte had:


's avonds nog wat aan het kijken geweest, kom ik per toeval op de belgische site uit, zie ik daar dezelfde kast 11 euro goedkoper. Kameraad had het me al eens gezegd, maar al half vergeten. Toestellen zijn dan weer goedkoper in Nederland...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...