dinsdag 2 april 2019

hout

Gisteren hout gaan halen voor dak poolhouse, 32 balken van 75x225 en dan 5m lang. Was een groot pakket dat er klaar lag voor mij, kerel keek mij al aan van dat moet op die remork, ja. oke, met heftruck erop gelift. remork lag redelijk plat toen, hmm. hoeveel weegt da eigenlijk, hij effe tellen zal gauw 2 ton zijn. oei, dan doet er ma de helft vanaf. mag menne auto ni trekken (automaat vind dat niet leuk) en remork mag het ook ni hebben. dus 2 keer onderstaand vrachtje gereden.


En met de hand gelost om te behandelen tegen beestjes en een laagje witte verf te geven. voel die 2 ton nog in mijn benen, dik 60Kg per balk, viel niet mee om te heffen.



bomen gaan binnen en als planken buiten:


Wel interessant om eens te zien, balken voor dak heeft ie ook telkens onderste gedeelte van de stam gebruikt om niet teveel knoesten te hebben. knoesten zijn hardste gedeelte van het hout en ook meteen het zwakste punt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...