vrijdag 26 april 2019

kelder beton gieten

Vandaag de wapening en bekisting verder afgewerkt. ik had nog 2 wachtbuizen als huiswerk meegekregen, dus die heb ik smorgens nog op maat geslepen voor mee in te storten.

alle elektriciteit is mee in de muren verwerkt. om een proper eindresultaat te krijgen zonder dat alle potjes met buis en kabel in opbouw moeten gelegd worden.


Om 15h was de pomp er al, dus was wir effe gas geven voor alles klaar te hebben.



maar is allemaal goed gekomen. de houten balken van men afdak met zonnepanelen ook effe voorzien van wat beton, dan blijven ze even liggen.

Nadat beton erin zat en kimplaat en de wachtbaren voor te verankeren met druklaag als welfsels erop liggen, eens gekeken hoe we de welfsels erop zouden leggen. kimplaat zit op 10cm van de binnenwand van de kelder, daar zitten nog wachtbaren van 8mm dik voor. dus welfsels kunnen makkelijk geteld 15cm in totaal dragen op de muren (7.5 aan elke kant). de buitenafmeting is 5m -60cm (2 keer 30cm wanddikte) en daar 15cm (draagvlak welfsels) bijtellen komt op 455cm. da's kut want die bestaan niet. dat wordt op maat zagen. dus dat worden welfsels van 460 en 5cm eraf slijpen. beter eerst tegoei bekeken, geteld van te voren. want ik heb die 20cm aan de buitenzijde niet nodig om facade steen op te zetten. ik ga namelijk met een houten buitengevel werken. jammer maar iets om rekening mee te houden bij kelder van het huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...