zondag 6 oktober 2019

ramen en vloeren

Te vrijdag hebben ze ramen geleverd en geplaatst. bruggen op trapgat gelegd. OSB en plastiek die tegen de raamopeningen zaten weggehaald.

was al blij dat ze niet vastgereden waren. want met die regen ligt het er toch belachelijk vettig bij. da het toch ma gauw stopt want dit is ma niks.

nog een klein discussie gehad ter plekke. ze wouden ramen vastzetten met vijsjes van 35mm lang. ik zeg dat gaan we niet doen tegen de baas. jawel doen we altijd zo. ik zeg dan hier toch ni. dan zit die net vast in die OSB, ik wil dat die ramen vastzitten in die bruggen van 75 dik. die daarachter zitten. ik zeg hebde langer bij. euh ja van 90 denk ik, mooi en anders pakte mijn houtschroeven van 70.

voordeur was toch nog iets anders, is het toch ergens misgelopen met opmeten of miscommunicatie geweest. deur paste niet :( Iets met ne lowstep ... gelukkig hadden mannen ne feinn bij om stukje in te vrezen en dan de rest heb ik met de hand eruit gebeiteld.

EPDM onder de ramen gestoken kan die binnen omgeplooid worden en tegen gechapped en gevloerd worden. en kan er geen water binnen komen.

 
 

namiddag douchegoot geplaatst en gechapped
pa had goot gemaakt uit inox en dan stukje in douche gechapped en heb ik in de regen chape gemaakt met de hand.

dan mijne auto eindelijk terug gaan halen, blij dat ik mijn bakske terug heb. Pajero was wel leuk speelgoed (zeker in de regen met achterwielaandrijving :p), ma Subaru leuker.

dan 's avonds nog stukje aan schuifraam bijgechapped. 

 en voorbereiding voor te vloeren gedaan, zodoende ik morgen direct kan beginnen met te vloeren.

gisteren gestart met vloeren



en naderhand dom werk gedaan (nadenken lukte ni meer en dan is het tijd om te stoppen), voordeur en ramen EPDM omgeplooid en verder afgewerkt

overgang van hal/ badkamer
 raam slpk
 voordeur
en vandaag hal en andere kant gevloerd


Morgen tegels op maat maken en slijpen en dinsdag clips gaan bijhalen (zijn op), kijken waar voegsel uithangt (zat er niet bij of is gaan lopen, kabouters he ...) en verhaal gaan halen wat de bedoeling was met dat hekwerk. en sanitair man langsgaan voor buffervat, naderhand misschien nog vloeren en anders woensdag en dan van de week nog is zien voor badkamer te vloeren.

Slijpen deed gisteren toch zeer aan mijn oren, rechtse oor tuut nu :s hopelijk ebt het weg. oorkleppen liggen bij slijpschijf nu.

Het is niet te geloven hoeveel volk er dit weekend is langsgeweest. ik vond het onderhand toch wel goed geweest. Fijn dat mensen geboeid zijn in wat ik aan het doen ben, maar ik had de deur op slot, want er stond een lamp op die plek. ik zat meestal op de verste plek van de deur aan het tegelen en dan menen ze nog dat ge binnen de 5s de deur open doet, of ze kloppen heel uw deur aan dingelen.

Was toch fijner geweest als ze u met rust zouden laten als je bezig bent. en zeker met dat tegelen, heb da nog nooit van mijn leven gedaan en je moet kopke erbij houden en je zit met lijm die uitdroogt dus het is niet van een half uur te zeveren ofzo.

uiteindelijk heb ik klaargekregen wat ik wou doen, wel zonder clips gevallen wat ik vreemd vind en blog nog is kunnen updaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...