vrijdag 11 oktober 2019

verder tegelen, inwassen, gyproc en beton

maandag overige stukken tegels gesneden en geslepen.

dinsdag na het werk in knegsel eens gestopt bij ene die pelletkachels verkoopt. ma zenne uitleg was ni veel soeps, dus laat ma links liggen, wel goedkope kachels, ma kwaliteit navenant waarschijnlijk. Dan bij tegelman, voegmortel gaan halen. was niet geleverd. Daarna bij sanitairman eens gaan luisteren voor pelletketel en buffervat. ging mij bestek maken tegen begin volgende week.

Te woensdag laatste stukjes gevloerd aan de randen, was nog effe goed vut doen. ma het ging goed. Ik lag pas om half 12 in menne nest, ma dan was het ook klaar.






Gisteren voegen zuiver gemaakt om vandaag te kunnen inwassen. da los prullen was ma niks, dus met slijpschijf ze zuiver gemaakt. en vandaag slaapkamer ingewassen.



Tijdens het drogen met overschot voegsel wat mortel gemaakt, 1deel zand, 1 deel cement. voor dorpel onder voordeur vol te duwen. da mag goed sterk zijn. en een mooie koude brug.



gyproc aan de voordeur verder afgewerkt. scheelt toch weer 3 platen.


Kan ik morgen gyproc verplaatsen naar slaapkamer en living en halletje inwassen. ma eerst badkamer vloeren.

Van de week afspraak gemaakt om volgende week vrijdag keuken bij Ikea te laten uittellen. kan ik volgend weekend keukenkasten installeren en elektriciteitsbord op zen definitieve plek hangen. en badkamer muur afwerken.

Getracht om bordes aan trapgat te maken, maar fout gemaakt met opmeten. Op zenne kop gehouden en 63.5cm was 93.5cm geworden. vond het al zo breed, ma was toch echt 93.5...
morgen nieuwe kans, overbuur heeft op paneelzaag op maat gezaagd en morgen dus een stuk inkorten.

Vandaag zijn bij de buren betonnen dek komen gieten en hebben ze bij mij 2.5 kuub beton achtergelaten. Pomp en mixer hadden ze bij mij gezet, want bij hun geen plek en te vettig.
Wel toffe mannen, als ze bij hun klaar waren kwamen ze mij helpen. ander had het ni zo vlak gelegen. man met de pomp was toch ma ne droest. heel mijn vliegenraam en raam vol met betonspatten. se mutte. achteraf maar afgekuist met een vod en veel water.



Volgende week waterpomp is in put zetten en aansluiten en put is vullen met water van thuis. en dan zou ik water op bouw moeten hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...