zondag 26 mei 2019

dak bijna klaar

smorgens eerst is gaan koekeloeren bij stembureau. was 2de man. eerst komt mag gaan. ze moesten 5 mensen hebben en kwamen er 7 van de 10 opdagen. dus chanceke voor mij. ik zeg da's mooi kan ik vut doen op menne bouw, verdien ik veel meer dan die 40 euro voor hier 9 uur staan te koekeloere.

rond half 10 op bouw gearriveerd, begonnen met gaatjes te boren in balken. zo min mogelijk lawaai maken smorgens. tegen 11h kwam slagmoersleutel aan de gang. dusja toen was het lawaai begonnen.

Eerste balk opleggen ging al grandioos mis. die kwam terug naar beneden en vol op menne kop. gelukkig stond ladder er ook nog en bleef die daar op hangen.  voor de rest ging die wel goed.

begonnen met dit


en geindigt met dit


Andere taktiek toegepast voor de balken te bevestigen, kesrecht. op die laatste 3 na, die had ik gisteren al geplaatst.



Valt me niet tegen met wat ik gedaan heb, morgen nog een dagske hoop ik en dan kan ik beginnen aan EPDM.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...