dinsdag 28 mei 2019

dak dichtleggen en start EPDM (moeder natuur)

Gisteren verder gedaan aan dak boven de badkamer, na een niet al te beste nacht. Kleddernat in het zweet wakker geworden. boven lip vol koortsblaasjes. yep wir ne opstoot gekregen. dank u reuma. ontstekingsremmer gepakt en hup gas erop. effe doorbijten

Vermits daar wel een vals plafond komt, paar lelijke/ beschadigde balken (stuk of 5) voor gebruikt. Toch nog eens geflikt om ne uitschuiver te maken. Ik leg altijd een OSB plank om over te wandelen/ zitten/ hurken. Schuift da spel 20cm op met mijn gewicht erop steunend en het was ne wip wap. plank gaat na beneden en ik volg. blijven hangen doordat ik achterover val en me dus klem zet tussen 2 balken met mijn been incl OSB. blauw plek exta en effe kreupel lopen.




Daarna OSB platen opgelegd en tapekes geplakt en toen was de zon zoek en tijd om naar huis te gaan.

Vandaag net voor ik wou vertrekken thuis, in ene keer uit het niets een stort bui van 10 minuten ofzo. Daar zat ik nu niet bepaald op te wachten. maar vertrokken en schade gaan bekijken. en redelijke plas water op dak, allesbehalve gunstig voor het hout.gelukkig kan OSB wel iets hebben. dus stofzuiger maar naar boven gehaald en droog beginnen zuigen.


in tussentijd dat het aan het drogen was bakske van palletten gemaakt om zooi in te kappen


daarna begonnen met eerste laag hechtingsprimer (soort vloeibare bitumen)



half uur wachten tot het droog is, dus weer wat opruimen (ligt overal ne hoop zooi rond slingeren, kan nog wel een week fulltime opruimen denk ik).

Dan begonnen met dampscherm, eerste hoek was niet echt een succes te noemen, tweede hoek was perfect :) Laatste baan dampscherm beginnen afrollen, begint weer te druppelen en in no time een stortbui voor anderhalf uur. Leuk, zat ik echt op te wachten. Dan maar kelder in gekropen om stipen los te maken en op te ruimen, van de week al 2.5 kuub water uitgepompt. balken rondom trapgat ook losgemaakt. Dus kan van de week materiaal ook eens terugdoen naar kelderman.  Welfsels liggen wel supervlak, ma dan ook echt superstrak. Zal een genot zijn om daar lampen tegen te hangen (meestal zit je met oneffenheden van een halve tot een ganse centimeter, tof ze). Geen idee hoe hij het doet, maar kwaliteit is toch wel echt dik oke ze.

Laatste stortbui was met dompelpomp water van dak pompen en laatste beetje met stofzuiger opzuigen. Had het helemaal gehad dus meeste water opgepompt/ gezogen epdm erover gelegd en het zal wel.



Deze avond EPDM eraf gaan halen en nog eens gestofzuigd om alles te laten opdrogen. hopelijk is die 26-29°C realiteit want dat is echt nodig om op korte termijn droog te krijgen.

 

Zal bij zijn als dak dicht is, gedaan met vallen en dings op menne kop te krijgen. En dan kan ik buitengevel dicht maken, ziet er wat mooier uit (vind buurman leuker).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...