zondag 26 mei 2019

dak

Gisteren verder gedaan aan dak. eerst ne hoop balken uit container gehaald en buiten op schragen gezet. en begonnen met inkorten. om half 9 tengellatten gaan halen voor dampopen platen tegen buitenkant te bevestigen. daarna terug verder gedaan met balken. tot ik ze niet meer gehoffen kreeg. overbuurman (gepensioneerd schrijnwerker) gevraagd voor ze effe te helpen heffen. met 2 ging het vlot. den eerste vloekte hem toch ook van gvd da zen zwaar balken. kzeg als het ni gaat, dan gaat het ni he. Het ging zei hem ma verschoot toch effe van het gewicht, hij wist dat het zwaar waren, maar zo zwaar :p

Toen heeft hem mij nog geholpen met het berekenen van de tussenstukken en zijn we naar zen werkhuis gereden en heeft hem daar de tussenstukken "haarjust" gezaagd. toffe kloot die mens. toen heb ik 's avonds nog tot 10h doorgedaan en nog 5 balken erin kunnen leggen en bevestigen.

Hoe je stapsgewijs balken van 60Kg in je eentje der op legt:




maw, toch nog vlot 2 dagen werk, valt vies tegen ... dju toch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...