woensdag 22 mei 2019

regenwaterputten en HSB

Vandaag verlof en de rest van de week, want ze kwamen hout leveren. Het weer was ook goed en droog dus zodoende kon ik nog eens goed gas geven.

Half zeven was ik op bouw wou eens kijken voor regenwaterputten te steken. alleen de schakel (harpsluitng) die ik had, was wat plat. dus gauw naar winkel gereden en zware gaan halen. €6 voor eentje van 4.75ton. daar gaan we niet voor kloten.  Eigenlijk toch nog te licht maar ik neem het risico en we hebben de veiligheidsfactor nog. scheelt dat ik niemand toelaat in de buurt. vind hijsen met de kraan zoiezo al niet alles. laat staan 5 ton.



Een put zat erin, tweede gaan halen en toen was de man van het hout er. Rond 9h dus dat was niet verkeerd (hadden tussen 9 en 9h30 gezegd).


Nadat de tweede put erin zat, HSB verder opstijven.



Dat was vrij snel klaar toen maar de zinkput gestoken, buurman was al blij dat er 2 weg waren. dus de derde ook maar in de grond gestoken. denk dat die liever container ziet ipv betonnen regenwaterputten.


Moet ik nog buizen gaan halen voor ze te koppelen, maar dat kan later ook nog. HSB heeft momenteel prio.

Na de putten verder gedaan aan HSB, vermits ze materiaal geleverd hadden kon ik ook verder. dampscherm geplaatst. Ging best vlot, had erger verwacht. maarja borstel misbruiken als afrolhulp doet wonderen :)


en toen begonnen met OSB ertegen te knallen. toch een wand volledig gedaan en begin gemaakt voor de 2 overige wanden.




Al bij al enorm tevreden met de vorderingen. zijn geen meters gemaakt maar kilometers. nuja het was ook 10h als ik vertrok op de bouw, dus veel uren kunnen werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...