vrijdag 24 mei 2019

OSB en start dak

Gisteren verder gedaan met OSB platen te plaatsen. en 's avonds met de laser pas gaan zetten voor plat dak. en de laatste tapes geplakt.
Dampscherm heeft serieus met men voeten liggen rammelen (vandaar de loss plankjes bovenaan)




Vandaag begonnen aan plat dak. eerst begonnen met randbalk te maken, uitsparing aan raam. na wat telwerk lag tegen 12h de eerste balk erin. Met de kraan op dakrand gelegd en toen was het kloten. Buurman effe om 2 extra handjes gevraagd voor die op zen plek te leggen. zei nog als ik bezig was, da is geen werk om alleen te doen. tja.... wie zegde het.

Daarna kon ik alleen verder, zonder kraan. 2 keer bena en ene keer van dak geflikkerd. toen toch ma effe pauze ingelast want die zon is moordend voor mij. zou blij moeten zijn da het droog is, mja. morgen beter als het bewolkt is.

Ondertussen oorstopkes gaan halen, want hout is serieus harder geworden tov toen ze vers gezaagd waren. en dus pak meer lawaai.


bovenste balken waren nog niet helemaal droog lijkt het, de bovenste laag zat schimmel tussen. De onderste laag valt nog af te wachten.


Duurt enorm lang eer je vooruitgang maakt, blijft allemaal zichtbaar dus wil je het toch een beetje netjes hebben. niet 100% tevreden.



gelukkig komt hier een ingemaakte kast onder dus valt dit weg.


tot zover voor vandaag, 1/3 van dak


geen enorme vooruitgang mijn inziens, maar blijft secuur werk, balken zijn loodzwaar (60Kg) voor in je eentje en komt toch best wel wat zaagwerk bij kijken. in ieder geval meer als ik in eerste instantie had verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plafond voordeur en "gootjes" kelder

De laatste post van het jaar denk ik zo. Ik zal morgen nog wel wat aftapen van de HSB, maar wrs volgend jaar pas posten. Halverwege de maand...